Αιθεροβάμων
|
Κωνσταντίνος Κατωμέρης
Συμμετέχοντες Καλλιτέχνες : |
Περιγραφή
Ο Κωνσταντίνος Κατωμέρης είναι ένας νέος δημιουργός, που εντυπωσιάζει με την πρώτη ολοκληρωμένη εμφάνιση του στη δισκογραφία. Στο δίσκο του με τίτλο Αιθεροβάμων (πιλότος γαρ) συνεργάζονται στο τραγούδι, τους στίχους και τα φωνητικά ο Γεράσιμος Ανδρεάτος και η Αργυρώ Καπαρού, στις φωνές ηΒαρβάρα Μενδρή, η Καλλιρρόη Ραουζαίου και η Αγάπη Παπαμήτσου, στο σαντούρι η Αρετή Κετιμέ και στους στίχους ο Θοδωρής Γκόνης και η Στέλλα Μακρή.
Ένας κατά βάση ορχηστρικός δίσκος με δέκα έξι μουσικά θέματα –τρία τραγούδια, πέντε συνθέσεις με φωνητικά και οκτώ ατμοσφαιρικά θέματα– τα οποία μας απογειώνουν σε μια μουσική πτήση, όπως την ένιωσε και ο δημιουργός τους, πετώντας.
Ο Κωνσταντίνος Κατωμέρης μας συστήνεται με ένα CD γεμάτο εικόνες και ακούσματα –από την ελληνική παράδοση, τη τζαζ αλλά και την έθνικ θεματολογία– που θεωρούμε ότι έχει λόγο ύπαρξης στο σημερινό πεζό τοπίο της δισκογραφίας.
Περιεχόμενα
01. Αυγή … 1:38
02. Ikaros flies again … 4:34
03. Τους φίλους δε ρωτάμε (Κ. Κατωμέρη-Θ. Γκόνη) 4:32
04. Τι φοβάσαι (Κ. Κατωμέρη-Α. Καπαρού) 4:16
05. Γένεσις … 5:40
06. Morning flight … 3:53
07. Διώξε τα σύννεφα (Κ. Κατωμέρη-Γ. Ανδρεάτου) 4:37
08. My dusty room … 4:59
09. Αιθεροβάμων … 4:33
10. Come fly … 4:28
11. Μες στα σύννεφα … 3:08
12. In deep mind … 5:30
13. Kismet (Κ. Κατωμέρη-Σ. Μακρή) 4:27
14. The sea above … 3:15
15. Αναγέννηση … 2:25
16. Lost in horizon … 5:47
Στον πατέρα μου που μου πρωτοέδειξε τον ορίζοντα… το άπειρο.
Κωνσταντίνος Κατωμέρης
Συντελεστές
Τραγουδούν: Γεράσιμος Ανδρεάτος (3,7), Αργυρώ Καπαρού (4), Αγάπη Παπαμήτσου (14)
Κωνσταντίνος Κατωμέρης: keyboards-programming, πιάνο (13,14,16), νταραμπούκα-νταούλι-ζίλια (4)
Τάσος Φωτίου: νεϊ (1,3,5), φλάουτο (4), σοπράνο σαξόφωνο (8,9)
Αρετή Κετιμέ: σαντούρι (2)
Αντώνης Κουτσοκέρης: λαούτο (2)
Διονύσης Κορνιλάκης: κρητική λύρα (2,6)
Βαγγέλης Παπαναστασίου: κλαρίνο (3,6,7)
Σπύρος Δέλτα: ηλεκτρική κιθάρα (3,12)
Ανδρέας Νικολής: νταραμπούκα (5,6)
Γιώτης Κιουρτσόγλου: ηλεκτρικό μπάσο (8)
Σπύρος Παναγιωτόπουλος: τύμπανα (8,9)
Κώστας Κωνσταντίνου: όρθιο μπάσο (9)
Λευκή Κολοβού: τσέλο (10,11)
Φωνητικά: Γεράσιμος Ανδρεάτος (1,3,7), Αργυρώ Καπαρού (4), Βαρβάρα Μενδρή (5), Καλλιρρόη Ραουζαίου (13), Αγάπη Παπαμήτσου (14,15)
Ο προγραμματισμός έγινε στο Studio Ikaros και η ηχογράφηση, το edit, η μίξη και το Mastering στο Sounds from the ground Studio από τον Αντώνη Κυριακού και τον Αντώνη Χατζημιχάλη, την περίοδο 2003-04.
Σχεδιασμός εξωφύλλου και ενθέτου: Κωνσταντίνος Κατωμέρης
Κυκλοφορία: Ιούνιος 2006
Δημοσιεύματα
Είχα αποκομίσει τις καλύτερες των εντυπώσεων από το περυσινό πρώτο ep του Κωνσταντίνου Κατωμέρη, τοΚισμέτ, αλλά ακόμη και αυτό δεν με είχε προετοιμάσει για κάτι τόσο καλό όσο το ντεμπούτο άλμπουμ του. Αρκεί άραγε ένας μόνος δίσκος για να αλλάξει το μουσικό τοπίο στη χώρα μας; Πολύ θα ήθελα να το πιστέψω, φοβάμαι όμως ότι θα ήταν πολύ ρομαντικό. Αναγκαίες καταρχήν οι συστάσεις: ο Κωνσταντίνος Κατωμέρης (κερκυραϊκής καταγωγής και 31 ετών) έχει σπουδάσει πιάνο και θεωρητικά, αλλά έχει και πολύχρονη πείρα, έχοντας παίξει από πολύ νεαρή ηλικία με πολλά από τα σημαντικότερα ονόματα της ελληνικής μουσικής. Τι θα ακούσετε στον πρώτο του δίσκο; Τον Γεράσιμο Ανδρεάτο, αγνώριστο κυριολεκτικά και πολύ μακριά από το ύφος που τον ξέρετε, σε μερικά τραγούδια με στίχους του Θοδωρή Γκόνη και λαμπρούς μουσικούς, όπως τον σπουδαίο μπασίστα Γιώτη Κιουρτσόγλου και τη μικρή Αρετή Κετιμέ με το σαντούρι της. Πάνω απ’ όλα όμως θα ακούσετε τον ίδιο τον Κατωμέρη να μετέρχεται συνθετικά πλείστα όσα μουσικά είδη, από στοιχεία της ελληνικής παράδοσης στον μετακλασσικό λυρισμό και από εκεί στη τζαζ και σε σύγχρονα περάσματα, άλλοτε πιο κοντά στην άμπιεντ και άλλοτε με ρυθμικά, σχεδόν χορευτικά ξεσπάσματα, και όλα αυτά αφομοιωμένα εντός μια απόλυτα προσωπικής αισθητικής του. Και να σηκώνει ο ίδιος το μεγαλύτερο μέρος του ενορχηστρωτικού αλλά και του εκτελεστικού βάρους (ο δίσκος είναι οργανικό κατά παραπάνω από το ήμισυ) με το κίμπορντ του, δημιουργώντας μία από τις ευφυέστερες εκδοχές της ελληνικής ελεκτρόνικα που έχω ακούσει ποτέ, πριν αφήσει τη μελωδική του φλέβα να αναδυθεί, λιτότερη από ποτέ, στα δύο πιανιστικά κομψοτεχνήματα του φινάλε…
Τι είναι λοιπόν ο Κωνσταντίνος Κατωμέρης; Ο ίδιος πιθανότατα πιστεύει ότι τον περιγράφει ο τίτλος του δίσκου. Διαψεύστε τον, ανακαλύπτοντας ένα από τα πιο εξαιρετικά, ευρηματικά και ξεχωριστά έργα της ελληνικής μουσικής των τελευταίων χρόνων.
Σάκης Μαντζάνας, περιοδικό Δίφωνο (Ιούνιος 2006)
Φόρμα Παραγγελίας
[contact-form-7 404 "Δεν βρέθηκε"]